PAVLOVA WITH STRAWBERRIES RECIPE

16:30

W ostatniej notce jedna z Was napisała, że jeśli mam jakiś pomysł, zdecydowanie powinnam dodać notkę. W końcu lepsze to niż niedodawanie niczego. Zatem dziś nie będzie o ciuchach, a o słodkościach.

Pavlova, zwłaszcza ta z lekkim serkiem mascarpone oraz truskawkami to chyba najpiękniejszy deser jaki można sobie wymarzyć. Przeszukałam sporo stron by znaleźć najprostszy przepis. Pomyślałam - im mniej produktów, tym mniejsza strata finansowa. Jak widać wyszło super. Poniżej podzielę się z Wami przepisem, który sprawdziłam. Mam nadzieję, że wyjdzie Wam równie smaczna jak mi.

Jak to zrobić ?

Beza:
5 białek z dużych jajek, 280 g drobnego cukru, 1 łyżeczka soku z cytryny, 1 pełna łyżeczka mąki ziemniaczanej oraz 1 szczypta soli

Krem:
250 g mascarpone, 300 ml śmietany kremówki, 3 łyżki cukru pudru

Do dekoracji:
sezonowe owoce ( ja użyłam truskawek) oraz listki mięty (ja zdecydowałam się przystroić bezę truskawkami z szypułkami, ponieważ nie miałam pod ręką świeżej mięty).

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Białka ze szczyptą soli ubijamy na najwyższych obrotach miksera na sztywną pianę. Dodajemy sok z cytryny. Cukier łączymy z mąką ziemniaczaną i dodajemy do białek po łyżce (w około jednominutowych odstępach) i nadal miksujemy na najszybszych obrotach do chwili aż cukier się skończy a piana będzie bardzo gęsta i błyszcząca. Na blasze z piekarnika układamy papier do pieczenia i odrysowujemy na nim koło o średnicy 22 cm (np. od spodu tortownicy). Na papier wykładamy pianę. Ja uformowałam niższy środek i wyższe boki. Bezę wstawiamy do piekarnika i od razy zmniejszamy temperaturę do 120 stopni. Bezę suszymy 2 godziny. Po tym czasie studzimy ją w piekarniku przy lekko uchylonych drzwiczkach. Na drugi dzień w misce umieszczamy mascarpone i śmietankę. Miksujemy do chwili aż utworzy się puszysty krem, gęściejszy niż bita śmietana. Pod koniec ubijania dodajemy cukier. Następnie wkładamy ją do lodówki na jakiś czas. Kiedy zrobi się sztywniejsza delikatnie wykładamy na bezę i dekorujemy truskawkami. Viola!

51 komentarze